Knjižnica/Školski list

Škola na radiju

vijesti

Aj-haj, divan izlet u Krašić i Sošice

Učenici petih razreda su u ponedjeljak 13. lipnja bili na izvanučioničnoj nastavi u Krašiću i Sošicama. Po vedrom i ne previše vrućem danu prvo su se zaputili u središte Doline kardinala, Krašića i Župne crkve Presvetog Trojstva. Tamo ih je primio i na učenicima razumljiv način obratio župnik velečasni Ivan Vučak. Upoznao ih je sa nezaobilaznim hodočasničkim mjestom koje njeguje spomen na kardinala i neustrašivog pastira Crkve blaženog Alojzija Stepinca. Po njegovom primjeru darivanja djece za vrijeme svog boravka i zatočeništva u Krašiću i vlč. Vučak je darovao djecu bombonima i riječima blagoslova. Obišli smo obnovljeni Spomen-dom, kuću u kojoj je preminuo blaženi Alojzije Stepinac, a mnogi učenici su sve sa zanimanjem razgledali i fotografirali.

Prema središtu žumberačkog kraja krenuli su nakon predaha u hladu crkve. U Posjetiteljskom centru Sošice su uz stručnu pratnju obavili posjet centra i šetnju do obližnjih lokaliteta. Upoznali su se sa kulturno-povijesnom baštinom i prirodnim posebnostima ovog idiličnog kraja. Voditelji izvanučionične nastave su bili razrednici petih razreda: Sanja Rapljenović, Andreja Fabac, Igor Kupres te učitelj prirode Kosta Radanović, a u pratnji je bila i Anita Veršić, pomoćnica u nastavi.

Nakon ručka smo posjetili samostan časnih sestara bazilijanki te Grkokatoličku crkva sv. Petra i Pavla i rimokatoličku kapela Uznesenja Blažene Djevice Marije, kroz koje nas je poveo biskup u miru mons. Nikola Kekić. Učenici su imali slobodno vrijeme za igru i druženje na igralištu i lijepo osmišljenim prostorima. Uzbuđenje zbog izleta i radost doživljajem Žumberka učenici su pokazali pjesmom na dolasku i povratku, među kojima je bila i neslužbena himna ovog predivnog kraja, a čiji stihovi govore: „aj-haj-haj divan je Žumberak kraj“.

učitelj Igor Kupres

objavio: Igor Matijašić  datum: 17. 6. 2022. 17:17

Maturalac sedmaša u 24 sata

U novom broju 24 sata objavljen je tekst vezan uz boravak naših učenika 7. razreda na nedavnom maturalnom putovanju u Istri.

Učenici i učitelji bili su smješteni u hotelu u Dugoj Uvali, a organizacija putovanja bila je povjerena agenciji Trakostyan-tours iz Varaždinskih Toplica.

objavio: Igor Matijašić  datum: 14. 6. 2022. 07:50

Dalmacija u oku osmaša

Putovanje autobusom trajalo je kraće nego što sam mislio. Svi smo s velikom nestrpljivošću iščekivali dolazak u Trogir, na otok Čiovo, u resort „Malo more“. No, prije dolaska  u Splitsko-dalmatinsku županiju, stali smo na Plitvičkim jezerima i razgledavali prirodne ljepote Like. Nedugo nakon Plitvica susreli smo se s morem.

Sve nas je obuzela sreća kad smo iskoračili iz busa na otoku Čiovu. Uzeli smo ključeve svojih soba i uspeli se stepenicama do vrata svojih apartmana. Ubrzo nakon dolaska sjedili smo za dugačkim stolom, jedući prvi pravi obrok na putovanju. Tu noć nas većina nije mogla zaspati od velikog uzbuđenja što smo napokon došli na odredište, tristotinjak kilometara udaljeno od naših domova. Ujutro smo se opet ukrcali u bus i krenuli na jug prema Omišu gdje smo se ukrcali na male brodiće na rijeci Cetini i otplovili desetak kilometara uzvodno do Radmanovih mlinica. Tamo smo imali odmor i uživali u napetim igrama nogometa i šaha.

objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 6. 2022. 09:17

Nezaboravna škola u prirodi

Učenici 4. razreda naše škole proveli su četiri nezaboravna dana, od 30.5. do 2.6., u Školi u prirodi u Dalmaciji. ŠUP je učenje u prirodnom okruženju, traje 24 sata dnevno i omogućava bolje upoznavanje svih sudionika. Takav život i rad u zajednici omogućuje učenicima stjecanje radnih navika te poštivanje dogovora i pravila zajedničkog života te izvršavanje preuzetih dužnosti i obveza da bi zajednica živjela u slozi i razumijevanju.

Putovanje smo započeli u ponedjeljak u 8:00 sati ispred škole krenuvši put Trogira. Nakon razgledavanja najbolje sačuvanog romaničko-gotičkog grada u Srednjoj Europi, zaputili smo se prema hotelu Andrija u Amadria Parku. Učenici su bili oduševljeni hotelom, a posebno su se obradovali kupanju u bazenima prije večere.

objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 6. 2022. 14:30

Terenska nastava za pamćenje

Učenici drugih razreda naše škole jučer su bili na terenskoj nastavi za sjećanje! U igri, zabavi i učenju o ljudima, običajima i znamenitostima iz prošlih vremenima vrijeme je proletjelo. Posjetili su i razgledali Zavičajni muzej u sklopu dvorca Ozalj i na zanimljiv način, prilagođen njihovoj dobi, slušali priče i zanimljivosti o vlasnicima dvorca i  zmaju koji je obitavao oko njega.

Posebno će im ostati u sjećanju posjeta i aktivnosti koje su proveli na posjedu Contessa. Upoznali su razne vrste konja  i kako se brinuti o njima. Uz interaktivne priče razgledali su bajkovito uređene prostorije posjeda i predmete koji su se koristili u prošlosti. Posebno su ih zaintrigirale legende koje su slušali uz odmor nakon ručka. Oblačili su se u kostime i učili o pravilima lijepog ponašanja.

Dječaci su se uživjeli u uloge vitezova, a djevojčice su izgledale poput princeza. Umorni i puni utisaka vratili smo se pred školu.

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 6. 2022. 12:33

Mrvice iz dnevnog boravka u Žaru ptica

Učenici trećih razreda posjetili su kazalište (Žar ptica u Zagrebu) gdje su gledali kazališnu predstavu Mrvice iz dnevnog boravka prema romanu Sanje Pilić. Priča o neobičnoj zagrebačkoj obitelji koju pripovijeda desetogodišnji dječak Janko o svojim svakidašnjim problemima. Odlučio je izraditi robota koji će mu pomoći i pronaći odgovore na sva njegova pitanja, probleme i zavrzlame.

Uživali smo u predstavi, a posebno je bilo fotografiranje s glumcem Berislavom Tomičićem koji je glumio Bumbara.

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 6. 2022. 08:32

Trećaši na Medvedrgradu

Učenici trećih razreda škole u Bregani i PŠ Grdanjci išli su na izvanučioničnu nastavu u Park prirode Medvednica. Posjetili smo Medvedgrad, upoznali biljni i životinjski svijet Medvednice od Panonskog mora, kamenog, brončanog, bakrenog, željeznog doba i srednjeg vijeka. Zanimljivi su bili recepti ljekovitih biljaka čime su se ljudi liječili u prošlosti. Popeli smo se na vrh kule te vidjeli prekrasnu panoramu grada Zagreba i šire okolice. Posjetili smo podrum, u kojem smo doživjeli „čari“ špilje i nastambe šišmiša te upoznali prapovijesne životinje Medvednice.

Saznali smo mitove i legende o Crnoj kraljici, zdencu i vješticama u srednjem vijeku. Najzanimljiviji je bio film sjena uz glazbu te smočnica sa namjernicama koje su koristili ljudi u srednjem vijeku. Vidjeli smo maketu Medvedgrada uz prikaz događanja požara, potresa i urušavanja kroz stoljeća. Na karti Medvednice upoznali smo planinarske domove i staze. Na povratku smo se okrijepili i poigrali na Bundeku. Vratili smo se puni dojmova i novih spoznaja o prošlosti Medvedgrada.

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 6. 2022. 08:24

Hrvatsko zagorje razveselilo šestaše

Jučer su se učenici šestih razreda naše škole, u pratnji razrednica (Marija Aščić, Andreja Vlahović Gabriša i Dominique Jurić) te učiteljice Nikoline Vidović i učitelja Koste Radanovića, uputili na terensku nastavu u Hrvatsko zagorje. Naša prva postaja bila je ručak u pizzeriji Oro Goro te slobodno vrijeme za igru i razonodu. Učenici su uživali u nogometu, odbojci na pijesku i raznim drugim igrama. Nakon toga uputili smo se do Gupčeve lipe  - ponosnog svjedoka Seljačke bune, koja već stoljećima odolijeva zubu vremena te čuli zanimljivu priču kako se potomci te lipe mogu vidjeti u raznim krajevima Lijepe naše i u nekim europskim zemljama.

Zatim smo posjetili Spomen park Rudolfu Perešinu i čuli priču iz novije hrvatske povijesti da bismo opet nastavili tragom Matije Gupca i posjetili njegov spomenik i Muzej seljačkih buna smješten u dvorcu obitelji Oršić gdje smo vidjeli bogat postav muzeja i čuli zanimljive priče iz hrvatske povijesti. Za kraj naše zagorske pustolovine uputili smo se u Mariju Bistricu. Dan je bio iznimno zanimljiv i sadržajan te u mislima već planiramo neku novu terensku nastavu.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

objavio: Igor Matijašić  datum: 1. 6. 2022. 14:59

Fašnički izlet u Karlovac

Na nagradni fašnički izlet u nezaobilazni grad na četiri rijeke, Karlovac, uputili su se jutros učenici 5. a, 5. c, 6. c i 7. a u pratnji razrednika Igora Kupresa, razrednica Andreje Fabac, Dominique Jurić, Maje Pritišanac Jug, knjižničarke Ivančice Huđek, učiteljice Nikoline Vidović te pomoćnice u nastavi Anite Veršić.

Prva je postaja bila stari grad Dubovac koji smo detaljno razgledali, a posebno nas je oduševio vidikovac s kojeg puca pogled na čitavi Karlovac. Zatim smo istražili Gradski muzej Karlovac i učili o povijesnom značaju grada u obliku šesterokrake zvijezde. Posjetili smo i Aquatiku - Slatkovodni akvarij u kojem smo se upoznali s bogatstvom flore i faune hrvatskih rijeka i njihovih ekosustava.

Nakon tri stručna vodstva i mnoštvo novih informacija i spoznaja, prošetali smo uz rijeku Koranu predivnom šetnicom te slobodno vrijeme proveli na igralištu. Dan je bio prepun aktivnosti i vrijeme nam je proletjelo te smo se u Breganu vratili sretni i zadovoljni što nismo bili samo prolaznici u Karlovcu, već smo se zaustavili i stvorili uspomene u Gradu Zvijezdi.

učiteljica Nikolina Vidović

objavio: Igor Matijašić  datum: 12. 5. 2022. 07:40

Prošlost grada Samobora

Učenici trećih razreda naše škole i PŠ Grdanjci išli su na izvanučioničnu nastavu u Samobor. Posjetili smo muzej, upoznali ostatke predmeta našeg zavičaja od Panonskog mora, kamenog, brončanog, bakrenog, željeznog doba do danas. Vidjeli smo maketu starog grada Samobora.

Saznali o Ilircima  Ferdi Livadiću, Stanku Vrazu i Ljubici Cantilli. U sklopu muzeja posjetili smo i etno kuću samoborskog kraja te saznali o načinu života u prošlosti našeg zavičaja. Nakon posjeta muzeja prošetali smo do parka Vugrinščak gdje smo se okrijepili i igrali. Šetnicom smo se vratili do Trga kralja Tomislava gdje smo zastali i vidjeli kuću u kojoj je živjela Ljubica Cantilli te kuću u koju je dolazio Antun Gustav Matoš.

Zastali smo na mostu rijeke Gradne i spoznali zašto Samobor nazivaju Mala Venecija. Vidjeli smo kuću prve samoborske škole. Posjetili smo Park domovinske zahvalnosti te Ljubičin grob. Vratili smo se puni dojmova i novih spoznaja o prošlosti našeg predivnog samoborskog kraja.

objavio: Igor Matijašić  datum: 6. 5. 2022. 11:31

Učenici osmih razreda na Trokutu

Ovoga petka naši su osmaši imali sat povijesti na Trokutu kod Novske. Već po tradiciji, edukaciju o Domovinskom ratu za njih su organizirali članovi Udruge hrvatskih branitelja 151. Samoborske brigade - aktivni sudionici borbi u obrani zapadne Slavonije.

objavio: Igor Matijašić  datum: 1. 5. 2022. 09:16

Fašnički izlet u Ogulin

Nakon odlično odrađenog nastupa na Samoborskom fašniku, slijedila je zaslužena nagrada. Učenici 1. a, 1. b, 3. c, 4. a, 4. b i 4. c razreda su se zajedno sa svojim učiteljicama Jasminom Dadić, Gretom Mahović, Vesnom Benda, Ružicom Fabekovec, Zvjezdanom Malović, Aleksandrom Gudlin Mićić i pomoćnikom u nastavi Antunom Dodićem uputili u čarobni grad bajke i legendi, Ogulin. Uživali smo u Ivaninoj kući bajke.  Dočekali su nas Regoč, Stribor, Sunce djever, Malik Tintilinić, vještice s Kleka i još mnogi drugi čarobni junaci Ivane Brlić Mažuranić.

Mnogi učenici su sa zanimanjem slušali legendu o Đuli dok su stajali nad ponorom rijeke Dobre. Oduševio nas je Park izviđača s brojnim sadržajima, a posebno kameni labirint i poluamfiteatar.

Posjetili smo i Osnovnu školu Ivane Brlić Mažuranić. Škola djeluje u staroj školskoj zgradi u centru grada, izgrađenoj 1891. godine na prijedlog našeg prvog bana pučanina - Ivana Mažuranića i jedna je od niti zajedničkih korijena prosvjetiteljstva drevne povijesti. Zahvaljujemo na toplom dočeku ravnateljici Mariji Lovrić i tajnici Mariji Brozović. Prošetali smo školskim hodnicima do školske blagovaonice gdje su nas počastili vrućom pizzom i sokom. Tom prigodom smo razgledali i izložbu dječjih radova koji su pristigli na 2.likovno-literarni natječaj "Hvala ti, hvala, Ivano, za bajke prekrasan dar".

Druženje smo nastavili u središnjem gradskom parku ispred župne crkve Sv. Križa. Park je odjednom ispunilo mnoštvo veselih dječjih glasova. Učenici su jednako uživali na toboganima, igri nogometa, druženju s prijateljima...

Nakon lijepo provedenog dana, prepuni dojmova, uputili smo se autobusom u Breganu.

objavio: Igor Matijašić  datum: 30. 4. 2022. 10:10

Do Save i natrag

Učenici trećih razreda prošlog su tjedna pješice odradili terensku nastavu. Ukratko opisuje učiteljica Vesna Benda: „Prošetali smo cestom za Samoborski Otok, vidjeli smo auto-cestu, naplatne kućice, carinu, granicu sa Republikom Slovenijom te tok rijeke Bregane i Save.  Učenici su upoznali važnost rijeke Save u prošlosti kojom se nekad odvijao promet. Ponovili smo vode tekućice i stajaćice, biljni i životinjski svijet te upoznali važnost i očuvanje voda."

objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 4. 2022. 07:24

Putujemo...

Ove srijede za učenike drugih razreda održana je izvanučionička nastava na temu promet.

Putovanje je započelo u Bregani odakle smo autobusom krenuli prema Zagrebu. Naše prvo odredište bio je Aerodrom Lučko gdje smo izbliza imali priliku vidjeti manje zrakoplove i jedrilice, naučiti kako se jedrilica pokreće i kreće zrakom, vidjeli smo uzlijetanje zrakoplova i čak ušli u zrakoplov i na trenutak zamišljali da smo piloti.

Naše sljedeće odredište bio je Autobusni kolodvor Zagreb gdje smo obišli perone i prateće službe. Na voznom redu smo pronalazili odredišta s navedenim vremenima polaska i dolaska i na kraju u čekaonici strpljivo pričekali autobus koji nas je odvezao do našeg drugog odredišta, Željezničkog kolodvora Zagreb. I tamo smo obišli prateće službe. Na voznom redu smo pronašli vrijeme polaska vlaka kojim smo trebali putovali do Zapadnog kolodvora, kupili putnu kartu i uputili se na odgovarajući peron. Vlak je malo kasnio što nam je omogućilo da više vremena provedemo na kolodvoru i upoznamo gospodina prometnika. Ubrzo je stigao vlak, smjestili smo se u vagone i iščekivali polazak. Nakon zvuka zviždaljke, vlak je krenuo. Nekima od nas bilo je to prvo putovanje vlakom. Svidjelo nam se!

Zadovoljni i puni dojmova vratili smo se u Breganu što potvrđuju riječi jednog učenika: „Učiteljice, danas je baš bilo dobro!“.

objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 4. 2022. 15:15

OPG Šimanović – Uskrs na selu

Učenici 1. razreda posjetili su OPG Šimanović u Donjoj Zdenčini. Od dolaska na seosko domaćinstvo aktivnosti su se samo izmjenjivale. Dan smo započeli s doručkom na jutarnjem suncu. Uslijedila je uskrsna radionica  (kaširanje pisanica) u prostoriji ispunjenoj predmetima iz doba naših (pra)baka i (pra)djedova. Učenici su dio predmeta prepoznali, a dio predmeta su vidjeli po prvi puta i naučili čemu služe. Kako se bliži Uskrs, a jaja su simbol toga blagdana, učenici su imali priliku vidjeti nojevo, guščje, pačje i golubovo jaje.

Nakon radionice stigao je traktor s prikolicom. Svi smo se ukrcali i krenuli na vožnju do drugog kraja sela. Tamo smo razgledali poljoprivredne alate i strojeve, poslušali priču o nekoliko vrsta žitarica i, ono najbolje, razgledali mnoštvo domaćih životinja. Uz odrasle životinje na imanju je već i mnogo mladih pa je radost bila još veća. Običaj traženja pisanica u sijenu oduvijek je veselila djecu pa ni mi nismo propustili tu tradiciju. Četiri učenika bila su brza i pisanice su ponijeli kući.

Na kraju sela nalazi se i šuma. Stigli smo brzo jer su traktor i prikolica bili rezervirani samo za nas. Domaćin je učenike upoznao s nekoliko vrsta stabala (hrast, javor, grab, glog, lipa), uspjeli smo vidjeti još i nešto proljetnica, a zatim je uslijedio mali kviz i igra u šumi. Mnoge aktivnosti, edukativni program, svježi zrak, puno kretanja, fini ručak i - došlo je vrijeme za poći kući u Breganu…s punom kutijom pisanica…jer Uskrs je pred vratima!

učiteljica Vlasta Vereš

objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 4. 2022. 14:58

Po šumi, širom, bez staze, puta, Ježurka Ježić povazdan luta

Učenici 1. razreda bili su u Zagrebačkom kazalištu lutaka na predstavi Ježeva kućica i likovnoj radionici pod vodstvom lutkarsko-likovne pedagoginje Ive Lipovac.

Kao i uvijek lutkarsko-likovna radionica kreativna je nadopuna predstavi gdje učenici uz pomoć mašte te škara, ljepila, papira i ostalih materijala izrađuju likove iz predstave. Ovoga puta to su bili jež i lisica. Zadovoljstvo na licima prvašića pokazalo je da je radionica bila vrlo uspješna, zabavna i edukativna te je učenicima obogatila kazališni doživljaj.

Priča u stihovima o simpatičnome Ježu koji voli svoj skromni dom više od ičega na svijetu, pretočena je u likovno i glazbeno atraktivnu lutkarsku predstavu koju su učenici odgledali s velikim zanimanjem, a dugi pljesak na kraju samo je potvrdio kako bi ovakvih događanja trebalo biti češće.

učiteljica Vlasta Vereš

objavio: Igor Matijašić  datum: 31. 3. 2022. 13:20

Prvašići posjetili Agrocentar u Bregani

Učenici 1. b ovoga su petka posjetili su Agrocentar u Bregani (vezano uz nastavu PiD-a i proljeće). Upoznali su se s vrstama sjemenja kao i načinom sjetve. Saznali su što su lukovice i kako se sade. Presadnice cvijeća i ruža vrlo su ih se dojmile.

Sa zanimanjem su promatrali alate koji se koriste u vrtu i voćnjaku osobito u proljeće. Kao pravi mali ekolozi upoznali su se sa prirodnim načinima prihrane biljaka kao i korištenje prirodnih materijala za vezanje biljaka kao što su špaga i rafija. Razgovarali smo i povezivali njihovo iskustvo koje su već naučili o plastici i njenoj štetnosti za okoliš.

Ovo je bilo jedno vrlo lijepo i poučno iskustvo, na veliku radost učenika i učiteljice.

učiteljica Greta Mahović

objavio: Igor Matijašić  datum: 27. 3. 2022. 21:32

Šestaši dočekali svoju terensku nastavu

Jučer ujutro zaputili smo se, nakon dugo vremena, na našu prvu terensku nastavu u šestom razredu, u Rude. Dugo očekivana i nekoliko puta odgađana terenska nastava dovela nas je u nekoliko kilometara udaljeno mjesto bogate povijesti i rudarske tradicije, u Rudnik svete Barbare. Tamo smo imali prilike vidjeti kako su živjeli i teško radili naši pretci, kakve nedaće su ih morile i kako su uz sve teškoće života morali brinuti i o Bergmanima koji su im krali zlato i njihov lokalni specijalitet Rudarsku greblicu.

Nakon što smo se okušali u kovanju i na nas je došao red da se počastimo tim specijalitetom i nakon poučnog razgledavanja rudnika te igre u šumi, uputili smo se nazad u Breganu s planovima za neku novu terensku nastavu.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

objavio: Igor Matijašić  datum: 16. 3. 2022. 07:19

Sredinom lipnja osmaši idu u Vukovar

Određen je raspored odlaska učenika osmih razreda u Vukovar, a novost je da će ove godine osmaši umjesto dvodnevne, ići na jednodnevnu terensku nastavu u grad-heroj.

U društvu učenika i učitelja naše škole bit će i predstavnici Osnovne škole Josipa Zorića (Dugo Selo) te dvije škole iz Varaždinske županije - Osnovna škola Izidora Poljaka (Višnjica) i Osnovna škola Andrije Kačića Miošića (Donja Voća).

Termin predviđen za našu školu je 10. lipnja 2022. (petak).

objavio: Igor Matijašić  datum: 20. 1. 2022. 14:38

Digitalno-edukativni izlet u metropolu

Nakon paljenja svijeća poginulim braniteljima i davanja počasti gradu heroja, Vukovaru, učenici četvrtih razreda OŠ Milana Langa, zajedno sa svojim učiteljicama, su se uputili u glavni grad Lijepe naše, Zagreb. Nakon ugodnog putovanja, sastali smo se sa stručnim vodičima u centru grada kraj Manduševca. Slijedilo je uzbudljivo putovanje u prošlost grada Zagreba uz digitalni edukativni izlet Time Travel. Učenici su pomoću tableta i turističkih vodiča razgledali 12 lokacija, zabavili se, družili i učili, uz igru i smijeh. Upoznali su povijesne zagrebačke ličnosti, fotografirali se sa zagrebačkim motivima i likovima. Pomoću tableta su hvatali vještice, šetali s dinosaurusima, slikali se s Kumicom Baricom na Dolcu, tražili skrivene poruke na građevinama…

Prije povratka kući, posjetili smo i najslađi muzej u gradu, Muzej čokolade. U Muzeju smo otputovali u doba Maja i Asteka kada se trgovalo sa zrnima kakaovca, a čokolada je bila piće povlaštenih. Putovali smo s čokoladom kroz povijest  i uz put degustirali 9 vrsta čokolade. Saznali smo koje su hrvatske tvornice prve proizvodile čokoladu i da je čokolada s rižom hrvatski izum. U suvenirnici smo mogli kupiti različite vrste čokolade. Ovaj izlet će nam ostati duuuugo u sjećanju. Osim putovanja pomoću tableta i šetnje Muzejom uz degustaciju, mnogo slučajnih susreta nas je obradovalo. Učenici su se posebno razveselili susretu s poznatim glumcem Franjom Jurčecom – Komom s kojim su se fotografirali i odradili pravi intervju.

Mnogi učenici su zadivljeno promatrali vizure Zagreba s Griča i uzbuđeno prolazili ulicama grada koji se pripremao za nadolazeći Advent. Na Europskom trgu smo svi dobili suvenir metalni gumb s uzorkom koji predstavlja zastavu Republike Hrvatske i zastavu Europske unije. Prepuni dojmova smo se sretno vratili kućama planirajući novo putovanje.

objavio: Igor Matijašić  datum: 19. 11. 2021. 07:24

Kino i knjižnica za trećaše

Jučer su učenici trećih razreda matične škole i PŠ Grdanjci bili na terenskoj nastavi u Samoboru. Najprije su u kinu pogledali film „Čudnovate zgode šegrta Hlapića“ prema romanu Ivane Brlić Mažuranić, a nakon toga su posjetili Dječju knjižnicu Samobor gdje ih je s radom knjižnice upoznala knjižničarka Blaženka Mavrić Vadlja i u godini čitanja potaknula na dodatno čitanje.

objavio: Igor Matijašić  datum: 17. 11. 2021. 06:44

Planinarski pohod na Japetić

Nakon dvije godine, konačno zajednička izvanučionična nastava učenika osmih razreda - planinarski izlet na Japetić!

Autobusi su nas prevezli do  Jarušja. Od Jarušja smo dalje išli pješice. Prošli smo malo selo Dragonoš, a onda dalje hodali kroz šumu i proplanke planinarskom stazom. Putem smo uživali u krajoliku Samoborskog gorja i predivnim bojama jeseni. Nakon sat i pol hodanja stigli smo do Planinarskog doma Žitnica na Japetiću. Oblaci nad domom su se razmilili, obasjalo nas je sunce, a mi smo ostali bez daha od pogleda u podnožje brda. U domu nas je već čekao topli ručak: pohanci, rizi-bizi i salata. Mmmm, ukusno…. Nakon zajedničkog ručka, vrijeme za slobodne aktivnosti: istraživanje okolice, valjanje niz padinu, trčanje, penjanje po drveću, igranje ragbija… Iako je puhao poprilično jak vjetar, nije nam smetao jer nas je kretanje zagrijalo, a mogli smo se ugrijati u domu gdje su se igrale društvene igre, kartala se bela, uno, svirala harmonika. Čak je i gitara sa samo četiri žice pronašla svirače.

U pola tri uputili smo se natrag prema Jarušju i autobusu. Hodanje nije toliko naporno u dobrom društvu, uz priču i pjesmu. Izvanučionična nastava na Japetić oduševila je osmaše. Zadovoljne su bile učiteljice u pratnji  i pomoćnice u nastavi. Družili smo se i zbližili...

učiteljica Valentina Mahović

objavio: Igor Matijašić  datum: 30. 10. 2021. 06:21

"Mali princ" za učenike drugog razreda

Jučer su učenici drugih razreda posjetili POU Samobor, u kinu smo pogledali animirani film Mali princ, predivnu ekranizaciju istoimenog popularnog dječjeg klasika. Između ostalog, kao što nam je rekla ravnateljica Jelena Vojvoda u svom uvodnom predavanju, posebnost ovog filma je i ta da je rađen u dvije animacijske tehnike; stop motionu i računalnom animacijom.

U Galeriji Prica razgledali smo stalni postav slika. Uz stručno vodstvo analizirali smo Pricin likovni put kao i njegove najčešće motive. Posjetili smo i novootvorenu izložbu slikarice Gorane Težak.

Našlo se i malo vremena za igru i šetnju centrom Samobora. Jedva čekamo novu izvanučioničnu nastavu!

učiteljice 2. razreda Josipa Tandarić, Anita Ban i Ivana Smolej Kolarek

objavio: Igor Matijašić  datum: 19. 10. 2021. 06:59

Terenska nastava - Krapina, Radoboj, Gaveznica

Sedmi razredi s nestrpljenjem su dočekali dan izleta. 12. listopada, utorak. Dan za poželjeti. U pratnji svojih razrednika Maje Pritišanac Jug, Valentine Martinček i autora ovog izvješća, zajedno s učiteljima Ivonom Vrančić, Sanjom Rapljenović i Igorom Kupresom uputili smo se u povijesnu avanturu.

Prva postaja - Krapina i Muzej neandertalaca. Nakon odgledanog edukativnog filma o tome kako se nekad dobro jelo baš (ali nakon mukotrpnog lova), krenuli smo spiralnim usponom kroz povijest od Velikog praska do prvih ljudi, upoznali neandertalce i kroz sadašnjost izašli van. Sljedeća postaja Radoboj - muzej rudarstva i fosila. I opet edukativni film - Veliki prasak i fosili.

Ručak u Grešnoj pelnici na OPG imanju - vrlo lijepom i zanimljivom. I kako to biva – sve što je lijepo mora imati iznimku. U dokazivanju hrabrog preskakivanja stepenica mladi nogometaš slomio je ruku. On u Varaždin u pratnji učitelja Igora Kupresa, a mi u Gaveznicu. Tisućljetni ugasli vulkan. Saznali smo da ih ima diljem Hrvatske, a djeca su se u grotlu vulkana bacila u potragu za ahatom – jedinstvenim poludragim kamenom na svijetu kojeg ima samo u Hrvatskoj.

učitelj Tomislav Mićić

objavio: Igor Matijašić  datum: 18. 10. 2021. 14:28

Da se ne zaboravi - predavanje o Domovinskom ratu

Prošloga tjedna naši su osmaši sudjelovali na edukaciji o Domovinskom ratu koju već tradicionalno održava Udruga branitelja 151. samoborske brigade pod motom “Da se ne zaboravi“.

Predavanje je održao doktor znanosti Jakša Raguž, a za naše će učenike biti organiziran i terenski sat povijesti 28. listopada (Trokut kod Novske).

objavio: Igor Matijašić  datum: 18. 10. 2021. 07:58

Terenska nastava naših učenika u Školskim novinama

U novom broju Školskih novina objavljen je novi članak iz Bregane, o terenskoj nastavi naših učenika u Samoboru.

Članak se nalazi u prilogu.

objavio: Igor Matijašić  datum: 4. 10. 2021. 10:30

Terenska nastava Samobor 2.0

Poput učenika četvrtih razreda, jučer su i učenici petih razreda imali terensku nastavu u Samoboru. Njihove radionice „Čudesan život vode“ i „Ilirci 2.0“ bile su vrlo dobro prihvaćene kod učenika. Učenici su podijeljeni u skupine pratili izlaganja troje provoditelja radionice koji su osim izlaganja organizirali praktične programe. Praktični dio bio je je najzanimljiviji jer su, kako su voditelji objasnili, s vrlo jednostavnim materijalima izvedeni pokusi koji su primjenjivi već u razrednoj nastavi. Ilirci 2.0 je po svemu sudeći oznaka za vrijeme u minutama koje nije bilo prekoračeno za boravak i izlaganje u pojedinoj od tri posjećene prostorije muzeja. Edukativni dio je realiziran u Samoborskom muzeju i ispred njega.

Nakon edukacije učenici su krenuli u šetnju do park-šume Vugrinščak, a čaroban život vode proučavali su prolazeći uz rječicu Gradnu. Nakon kraćeg odmora koji su iskoristili za igru i druženje učenike i voditelje je čekao mali planinarski zadatak. Uputili su se na Stari grad Samobor i ispucali nekoliko „megabajta“ fotografija. Potom smo krivudavom šumskom stazom došli do Kapele svete Ane gdje su ponovno predahnuli od stalnog nuđenja šljiva koje su ih pratile od školske kuhinje. Bilo je dovoljno vremena krenuti stazom Križnog puta do Kapele Svetog Jurja na brdu Tepec. Nije bilo velikog „Fulira-nja“ s umorom i bolovima u nogama jer su se svi, pa i voditelji Andrea Fabac, Sanja Rapljenović, Kosta Radanović i Igor Kupres, prilično uspuhali. Povrata natrag šumom Anindol do Samoborskog muzeja bio je tek završni spust u kojem nije bilo vremena za slaganje dojmova tek za pojedinu „fotku“ u koraku.

učitelj Igor Kupres

objavio: Igor Matijašić  datum: 24. 9. 2021. 13:19

Čudesni svijet vode u Samoboru

Učenici 4. razreda OŠ Milana Langa iz Bregane i učenici PŠ Grdanjci u pratnji svojih učiteljica krenuli su jučer ujutro.u Samobor. Sunčano i prekrasno jutro su pozdravili igrom i druženjem na Vugrinščaku. Bili su očarani čudesnim svijetom prirode, a potok Gradna i pogled na Stari grad Samobor su pobudili želju za istraživanjem.

Nakon toga su s velikim zadovoljstvom posjetili Muzej grada Samobora gdje su sudjelovali  na edukativnim STEM radionicama Čudesni svijet vode i Ilirci 2.0. pod vodstvom Diane Mance, Dalibora Paara i Luke Kazimovića. Radionice su bile zanimljive i svi su pažljivo slušali i uživali u aktivnostima. Učili su o atomima, izotopima, tlu, ponornicama, kršu, izvorima.... Posebno su uživali u slaganju atoma i molekula vode. Učili su o tlu i propusnosti tla. Naučili smo da je voda dragocjena i trebamo ju čuvati i ne zagađivati.

U muzej su upoznali Ilirce koji su djelovali i stanovali u Samoboru. Naučili smo ponešto o: Stanku Vrazu, Ljudevitu Gaju, Ferdi Livadiću, Dragojli Jarnević i Vilhelmini Kulmer. Učenici nisu krili oduševljenje dvorcem i postavkom Muzeja. Najviše su bili sretni što su učili izvan učionica. Poželjeli su ponovo posjetiti Muzej grada Samobora, Stari grad i prošetati Trgom kralja Tomislava.

Na kraju su se zasladili sladoledom i zadovoljni zajedno sa svojim učiteljicama uputili autobusom prema Bregani i Grdanjcima.

objavio: Igor Matijašić  datum: 24. 9. 2021. 07:53

Pješice do Kožlaka

Prošloga četvrtka učenici 7. c razreda krenuli su sa svojom razrednicom Helenom Bišćan Motočić te pomoćnicama u nastavi Majom Đurđicom Halambek i Marijom Benković na terensku nastavu. Krenuli smo kružnom turom do vrha Kožlaka i natrag kroz Vrnjak usput pjevajući, kotračajući novim stazama. Na vrhu smo zastali, odmarali i zabavili uz društvene igre.

Nakon povratka u Podvrhu na zdencu okrijepili smo se hladnom vodom koji ima svoju povijest jer je nekad bio glavno okupljalište sela. Veselje, neobavezno druženje, pozitivno djelovanje prirode nakon drugačije, izazovne i po svemu posebne godine ostat će nam u vrlo lijepom sjećanju. Iako umorni od penjanja, trčanja, hodanja - s osmijesima na licu vratili smo se u Breganu.

pomoćnica u nastavi Marija Benković

objavio: Igor Matijašić  datum: 22. 6. 2021. 09:02

Moj dežnik je lahko balon

Posljednji utorak u ovoj nastavnoj godini odlučili smo provesti uživajući u zavičaju. Cvrkut ptica, miris pokošene trave i žuborenje potočića bili su idealni za prijepodnevnu šetnju. Uz Bregančicu je nastalo nekoliko scena koje smo iskoristili za priču Moj dežnik je lahko balon. Na taj način pripremali smo se za videosusret s prijateljima iz Slovenije.

Šetnju smo nastavili do Bobovice gdje smo uživali u ugodnoj hladovini uz jezero. Sunce nas je ispratilo do škole, no uz kraće odmore i veselu ekipu, ovo je bio još jedan vrlo lijep dan!

učenici 4.a, knjižničarka Ivančica Huđek i učiteljica Jasmina Dadić

objavio: Igor Matijašić  datum: 20. 6. 2021. 08:09

Edukativna šetnja Breganom

Sunčani utorak učenici 2. b i 2. c razreda iskoristili su za edukativnu šetnju Breganom.

Šetnjom su upoznali ulice i područje oko škole te ponovili sve naučeno o ponašanju u prometu. Detalje i zanimljivosti iz prošlosti Bregane ispričala je učiteljica Vesna Benda. Osobito zabavne i poučne bile su priče o životu i radu ljudi. Upoznavanje i očuvanje tradicije i kulturne baštine razvija ljubav prema zavičaju i bitno su polazište u oblikovanju životnih vrijednosti.

Na povratku do škole, poučnu i zanimljivu šetnju začinili smo igrom u parkiću. To je sve posebno razveselilo.

učiteljica Ivona Injić

objavio: Igor Matijašić  datum: 18. 6. 2021. 07:25

Pješice do Otruševca

Ovoga utorka učenici 7. b razreda (u pratnji svoje razrednice Valentine Mahović i pomoćnika u nastavi Snježane Glaser i Igora Kupresa) pješice su krenuli od škole šumskom stazom do Otruševca. Obišli su Poučnu stazu Otruševec i na kraju Grgosovu špilju. Zahvaljujući ljubaznosti g. Grgosa, ulazak u špilju bio je besplatan. Nakon razgledavanja špilje, slobodno su vrijeme proveli uz Društveni dom Otruševec što su im omogućili voditelji doma.

Na kraju su se ponovno pješice vratili u Breganu.

objavio: Igor Matijašić  datum: 17. 6. 2021. 12:58

Četvrtaši u Samoboru

Jučer su učenici 4. c razreda (zajedno sa svojom učiteljicom Vlastom Vereš i pomoćnicom u nastavi Anitom Veršić) bili na terenskoj nastavi u Samoboru. Najprije su pogledali film Mali gangster u samoborskom kinu, potom se prošetali do Vugrinščaka, a na kraju se počastili i sladoledom.

S obzirom na situaciju vezanu uz pandemiju, bila im je ovo prva terenska nastava nakon dugo vremena te uopće ne treba dvojiti da su itekako uživali.

objavio: Igor Matijašić  datum: 17. 6. 2021. 07:16

Glazba i fizika za petaše

Terenska nastava za učenike petih razreda bila je pun pogodak!

Umjesto u školi, cijeli smo dan proveli u Samoboru.  Svi smo uživali u druženju i  šetnji gradom, a posebno  zanimljivo bilo je sudjelovanje na radionicama u Samoborskom muzeju.

Pod nazivom Glazba i fizika, profesori s PMF-a pripremili su zanimljive pokuse, a osnovni im je cilj potaknuti mlade na zapažanje promjena,  pretpostavljanja što se se dogoditi, postavljanje pitanja. Zainteresirati učenike za znanost. Nakon radionica bilo je vremena i za šetnju do Vungriščaka.

učiteljica Marija Aščić

objavio: Igor Matijašić  datum: 10. 6. 2021. 06:49

Sport je in, a znanost je cool!

Divan dan za odlazak u Samobor iskoristili su učenici PŠ Grdanjci te 4. a i 4. b razred. Oduševljenje je bilo veliko jer ovo nam je bila prva izvanučionična nastava nakon dugo vremena. Prošetali smo do Vugrinščaka i uživali u igrama na svježem zraku. Učenici 1. i 2. razreda PŠ Grdanjci posjetili su Dječju knjižnicu. Trećaši i četvrtaši uživali su uz program Sport i fizika u parku Samoborskog muzeja. Cilj programa je motiviranje djece od rane dobi za sport i znanost. Koordinatori programa su Robert Bujanić i Dalibor Paar koji su na zanimljiv i djeci zabavan način predočili znanstvene aspekte pojedinih sportova te istakli kako se sport kroz povijest razvijao usporedno sa razvojem tehnologije.

Sport i smijeh, znanost i veselje, knjiga i prijatelj, igra i sladoled obilježili su današnji dan. Veselimo se takvim danima!

objavio: Igor Matijašić  datum: 2. 6. 2021. 06:36

U Školu u prirodi krajem kolovoza

Izvanučionična nastava za učenike 4. razreda (Škola u prirodi) održat će se od 27. do 29. kolovoza. Nakon provedene ankete među roditeljima 40 ih je potvrdilo (od 67 ukupno) da želi da njihovo dijete ide na trodnevnu izvanučioničnu nastavu u Dalmaciju. Plan i program ostaju nepromijenjeni, kao i cijena samog putovanja.

Pratnja učenicima matične i PŠ Grdanjci bit će njihove razrednice od kojih će učenici i roditelji pravovremeno doznati sve detalje o polasku i realizaciji navedenog (uz pridržavanje svih epidemioloških mjera).

objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 8. 2020. 08:37

Pješice do Grgosove špilje

Topliji dani, kraj nastavne godine, posljednji odlazak s razredom u prirodu i druženje bili su dovoljni razlozi za odlazak četvrtaša na planiranu izvanučioničnu nastavu u Grgosovu špilju. Pješačenje do Otruševca-Grgosove špilje bilo je umjereno zahtjevno i trajalo je svega 45 minuta. Posebno je godila šetnja šumom koja nas je zaklanjala od toplih sunčevih zraka. Kroz špilju nas je provela ljubazna domaćica Dora koja je i sama bila učenica Osnovne škole Milana Langa. Prekrasni primjerci stalaktita i stalagmita privlačili su naše poglede i izazivali divljenje.

Ubrzo je došlo vrijeme povratka. Istim putem, dijelom planinarske staze „Zeleni prsten“ vraćali smo se prema Bregani. Iza sebe smo ostavljali uske šumske puteljke, zelenilo, cvrkut ptica, ugodnu hladovinu,…Zadovoljni i pomalo umorni došli smo do Bregane, pozdravili se i uputili svojim kućama.

objavio: Igor Matijašić  datum: 25. 6. 2020. 13:31

Upoznavanje prošlosti zavičaja

Prošlog četrvrtka upoznavanje prošlosti zavičaja započeli smo okupljanjem ispred škole te odlaskom u Samobor organiziranim prijevozom. Učenici su bili podijeljeni u tri skupine i obilazili odredišta – Samoborski muzej, Dječja knjižnica i Medičarna Oslaković.

Čuli smo i naučili puno o prošlosti Samobora i okolice, upoznali se s radom i sadržajima Dječje knjižnice, vidjeli izradu licitarskih srčeka i svijeća. Bilo je prekrasno vrijeme te smo nakon šetnje zasladili se i poznatim samoborskim kremšnitama.

objavio: Igor Matijašić  datum: 17. 3. 2020. 07:26

U društvu redateljice filma "Dnevnik Diane Budisavljević" Vijest ima dokument u privitku

Učenici osmih razreda u utorak 10. ožujka u POU Samobor gledali su igrano-dokumentarni film "Dnevnik Diane Budisavljević". Nakon prikazivanja filma imali su priliku razgovarati sa redateljicom Danom Budisavljević. Postavljali su raznovrsna i zanimljiva pitanja, a ona je spremno odgovarala ugodno iznenađena zanimanjem koje su pokazali za nastanak filma.

Film je premijerno prikazan na Pulskom filmskom festivalu 2019. godine  gdje je osvojio šest nagrada (Velika Zlatna arena za najbolji film, Zlatna arena za režiju, Nagrada ocjenjivačkog suda Federacije filmskih kritičara Europe i Mediterana –FEDEORA za najbolji hrvatski dugometražni film, Nagrada publike Zlatna vrata Pule, Zlatna arena za glazbu, Zlatna arena za montažu). U 66 godina Pulskog filmskog festivala "Dnevnik Diane Budisavljević" prvi je film koji je osvojio nagrade žirija, kritike i publike, a ujedno je i prvi film jedne autorice koji je osvojio Veliku Zlatnu arenu za najbolji film.

Diana Budisavljević (rođ. Obexer, 1891. -1978.), bila je hrvatska humanitarka austrijske nacionalnosti. Tijekom Drugoga svjetskog rata potaknula je i organizirala spašavanje  iz ustaških koncentracijskih logora, sudjelovala u zbrinjavanju te vodila sustavne podatke o oko 12.000, uglavnom srpske djece te njihovih majki s područja Korduna i Kozare.  Njezina akcija zbrinjavanja djece tijekom Drugog svjetskog rata pridonijela je uspostavljanju socijalnog rada kao profesije u Hrvatskoj 1952. godine, osnutkom Više škole za socijalne radnike u Zagrebu. Komunističke vlasti su Diani Budisavljević oduzele znatni dio imovine i sumnjičavo se odnosile prema njoj. Za svoj humanitarni rad nikada nije dobila nikakvo društveno priznanje.

učiteljica Sanja Rapljenović

Dojmovi učenika o filmu u privitku.

objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 3. 2020. 06:50

Plesna haljina žutog maslačka u ZKL-u

Nakon pročitanog lektirnog djela Sunčane Škrinjarić Plesna haljina žutog maslačka, odabrali smo istoimenu kazališnu predstavu u ZKL-u. Riječ je o scenskoj prilagodbi istoimenog djela. Predstava slijedi osnovnu nit priče, ali je prilagođena suvremenom svijetu. Na pjevačkom natjecanju tri maslačka sviraju na kantama za smeće u uličici iza koncertne dvorane i sanjaju o zvjezdanoj slavi. Pauk i Bubamara, stari menadžer i pjevačica im pomažu. Odluče od jednog maslačka napraviti zvijezdu.

Predstava nas uči kako je u životu najvažnije pronaći vlastiti put i pri tome nam je važna pomoć prijatelja. Učenici su pažljivo pratili zbivanja na pozornici, a često su i zaplesali uz primamljive ritmove poznatih skladbi. Posebnu pozornost im je privukao Branko Banana. Uživali su i trudili se u likovnoj radionici u kojoj su izradili svog maslačka kojeg su ponijeli kući.

objavio: Igor Matijašić  datum: 12. 2. 2020. 08:18

Heidi oduševila četvrtaše

Zadnjeg dana mjeseca siječnja učenici četvrtih razreda matične škole i PŠ Grdanjci zajedno sa svojim učiteljicama išli su u kazalište Žar ptica u Zagreb. Gledali smo predstavu Heidi koja je inspirirana istoimenim romanom švicarske spisateljice Johanne Spyri.

Heidi je dijete švicarskih Alpi, cvjetnih livada i zelenih pašnjaka. Njezino dobro srce, osmijeh te jednostavnost i skromnost pružili su nadu, vjeru i ljubav svima u njezinoj blizini. Omekšala je srce svome mrzovoljnom djedu, sprijateljila se s kozarom Petrom, donijela nadu u život slijepe bake, u sivilo grada unijela veselje i smijeh te vratila zdravlje bolesnoj djevojčici Klari.

Predstava je oduševila sve prisutne te smo se nasmijanih lica vratili u Breganu.

učiteljica Ana-Marija Šovagović Zuzjak

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 2. 2020. 08:04

Dvodnevna terenska nastava u Vukovaru

U sklopu projekta "Posjet učenika osmih razreda Vukovaru" učenici osmih razreda posjetili su Vukovar 15. i 16. siječnja 2020. godine. Prvoga dana u prijepodnevnim satima posjetili smo Muzej vučedolske kulture u Vučedolu i Gradski muzej Vukovar smješten u dvorcu Eltz. Humanitarnoj udruzi "Duga" koja vodi socijalnu samoposlugu predali smo i namirnice i higijenske potrepštine koje smo prikupili u humanitarnoj akciji tijekom tjedna. Poslije podne odslušali smo i dva predavanja.

Tema prvog predavanja bila je raspad Jugoslavije i početak Domovinskog rata. Bitka za Vukovar bila je tema drugog predavanja koje nam je održao pukovnik Pero Mihaljević, i sam branitelj. Vrijeme do večere iskoristili smo za šetnju gradom i odlaskom do križa na učću Vuke u Dunav.

objavio: Igor Matijašić  datum: 20. 1. 2020. 14:33

Humanitarna pomoć stigla u prave ruke

Javili su se učenici i učitelji koji su jutros otputovali na dvodnevnu terensku nastavu u Vukovar. Sretno su stigli i sada im slijedi sve ono što je predviđeno - predavanja i odlasci na sva zakazana mjesta u gradu heroju.

Dio slobodnog vremena iskoristili su i za odlazak do sjedišta humanitarne udruge "Duga" gdje su predali svu sakupljenu pomoć koja se tijekom nekoliko dana prikupljala u našoj školi.

Tamošnji djelatnici bili su oduševljeni i (kako su učenici redom unosili kutije) samo su ponavljali: "Pravi ste! Svaka vam čast!"

objavio: Igor Matijašić  datum: 15. 1. 2020. 12:43

Zagreb, Zagreb, najljepši meni si grad

Za učenike četvrtih razreda održana je izvanučionična nastava u gradu Zagrebu. Poučavanje u učionici o našem glavnom gradu iz vremena daleke prošlosti pa sve do danas, zaokruženo je jučer učenjem na terenu. Posjetili smo Muzej grada Zagreba i obišli staru jezgru grada.

Od Europskog trga prema maketi grada Zagreba i Manduševca na glavnom zagrebačkom trgu uputili smo se prema Kaptolu te preko tržnice Dolac i ulice Krvavi most došli u Gradec. Kroz Kamenita vrata ušli smo unutar zidina Gradeca i stigli do Markovog trga. Šetnjom ulicama Gradeca ubrzo smo se našli ispred zgrade Muzeja grada Zagreba gdje smo kroz stalni postav muzeja vidjeli predmete koji svjedoče o prošlosti grada Zagreba.

Ubrzanim korakom uputili smo se prema kuli Lotrščak kako bismo točno u podne čuli i doživjeli pucanj Gričkog topa. Sa Gornjeg grada smo se spustili najkraćom žičanom željeznicom na svijetu. Prošetali smo dijelom najdulje ulice u Zagrebu, nastavili Zrinjevcem do Trga kralja Tomislava gdje je i završio obilazak centra našeg glavnog i najvećeg grada Zagreba.

objavio: Igor Matijašić  datum: 15. 1. 2020. 07:58

Posjet domovima za starije i nemoćne

Jučer su predstavnici naše škole (Viktor Tucaković i Nikolina Ferenčak iz 2. c razreda) u pratnji pedagoginja Matee Halilović i Željke Ceglec obišli domove za starije osobe na području grada Samobora.

Pokloni i namirnice koje smo pripremili razveselili su sve korisnike domova, a Langovci su još jednom potvrdili svoju plemenitost brigom za starije i nemoćne osobe.

objavio: Igor Matijašić  datum: 21. 12. 2019. 10:54

"Snježno kraljevstvo" za sve uzraste

Prošloga tjedna učenici prvih i drugih razreda matične škole u Bregani, te 3. i 4 . razred Područne škole Grdanjci išli su gledati nastavak popularnog animiranog filma Snježno kraljevstvo. Učenici su s nestrpljenjem čekali projekciju filma želeći doznati zašto i kako je Elsa rođena s čarobnim moćima. U nešto više od jednog sata projekcije filma učenici su uživali u avanturama glavne junakinje, njene sestre Ane, Kristofa i Olafa.

S obzirom da je film sinkroniziran, u njemu su mogli uživati i naši prvašići.

učiteljica Suzana Kos

objavio: Igor Matijašić  datum: 12. 12. 2019. 13:36

Brailleovo srce u samoborskom kinu

Učenici četvrtih razreda svoj su radni tjedan započeli medijskom kulturom u kinu Samobor na projekciji francusko-belgijskog filma Brailleovo srce. Prije same projekcije, ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Jelena Vojvoda s učenicima je razgovarala o filmu općenito, osnovnim filmskim vrstama i filmskim izražajnim sredstvima.

Brailleovo srce je film o emotivnom sazrijevanju i otkrivanju prijateljstva između dvoje dvanaestogodišnjaka. Marie je učenica koja sanja postati profesionalnom čelisticom. Kada sazna da ima genetsku bolest koja joj polagano oduzima vid, unatoč protivljenju svojih roditelja, odlučuje otići na audiciju prestižne glazbene škole. Za pomoć se obraća Viktoru, dječaku koji je zaljubljen u nju i sanja o vlastitom bendu.

Ovaj film ima izuzetno snažnu izvedbu dvoje mladih glumaca te je prekrasan dokaz snage prijateljstva, obitelji i unutarnje snage koji nas nije ostavio ravnodušnima. Film je dobitnik brojnih filmskih nagrada, između kojih se ističe i nagrada na Motovun Film Festivalu za najbolji dječji film.

objavio: Igor Matijašić  datum: 19. 11. 2019. 14:14

I osmašice na Interliberu

Učenice 8. razreda posjetile su Interliber. Sudjelovale su na kvizu HIGH FIVE, a zatim su razgledale bogatu sajamsku ponudu. Vrlo zanimljivo bilo je na štandu Eurolibera gdje su na tiskarskom stroju (izrađenom po uzoru na Gutenbergov) mogle otisnuti citat iz Biblije.

učiteljica Marija Aščić

objavio: Igor Matijašić  datum: 18. 11. 2019. 06:40

Četvrtaši u Ivaninoj kući bajki

Učenici četvrtih razreda naše škole te područnih  Grdanjci i Novo Selo posjetili su Ogulin. U Ivaninoj kući bajki – multimedijalnom i interaktivnom centru koji slavi bajke, utvrdili su sadržaje pročitane lektire Šuma Striborova  naše slavne Ogulinke Ivane Brlić-Mažuranić. Prisjetili su se i drugih pročitanih bajki, te tko ih je napisao.

Šetnjom po Ogulinu slušali su legende o postanku grada, planini Klek,  Đulinom ponoru i vrelu Cesarovcu, te usporedbu Legena grada iz bajke Regoč s Ogulinom. Razgledali su i župnu crkvu Svetog Križa te posjetili OŠ Ivane Brlić-Mažuranić. Vožnjom do jezera Sabljaci ponovili su o gorskom kraju, smještaju Ogulina između Gorskog kotara i Like, planinama koje ga okružuju te rijekama ponornicama.

objavio: Igor Matijašić  datum: 4. 11. 2019. 07:13

Dan kruha u etno-kući

Svi učenici prvih razreda naše škole u pratnji svojih učiteljica u petak su posjetili Etno kuću pod Okićem u mjestu Klake. Autobus nas je doveo nedaleko odredišta te smo desetak minuta pješačili i uživali u prekrasnom okruženju idiličnog mjesta u samom podnožju staroga grada Okića i na granici parka prirode Žumberak - Samoborsko gorje. Učenici su podijeljeni u 2 skupine sudjelovali na edukativnim radionicama. Uz stručno vodstvo domaćina Marijana Slakopera obišli su zavičajnu zbirku i slušali izuzetno zanimljivu legendu o Okiću.

Oni koji su najviše upamtili dobili su i nagrade. Zatim je slijedila prezentacija pripravljanja kruha te je svaki učenik imao priliku sam zamijesiti i oblikovati mali kruščić koji su zatim vrijedne domaćice ispekle u izvornoj krušnoj peći. Svaki učenik dobio je svoj kruščić prigodno upakiran i ponio ga kući. Nakon radionica, učenici su imali priliku kratko se družiti i igrati na igralištu koje se nalazi u unutar Etno kuće. Potom smo se ponovno pješice uputili do mjesta gdje nas je čekao autobus i vratio ispred škole.

učiteljica Suzana Kos

objavio: Igor Matijašić  datum: 22. 10. 2019. 08:23

I petaši zavirili u rudnik

Učenici petih razreda naše škole u Rudama su posjetili rudnik (sv. Barbare). Upoznali su se s petstoljetnom poviješću rudnika, kako je nastao, upoznali su i legendu o Bergmanima te prohodali otvorenim dijelom rudnika upoznavši težak život rudara.

U Pekarnici Nikl saznali su kako se radi čuvena rudarska greblica, te degustirali istu. Saznali su i kako se nekad u starom mlinu mljelo žito.

učitelj Tomislav Mićić

objavio: Igor Matijašić  datum: 21. 10. 2019. 10:51

Coprnice i coprnjaki

Učenici 2. razreda su posjetili Sveti Križ Začretje i sudjelovali u radionicama i programu pod nazivom Coprnice i coprnjaki - Coprnjasti put. Na zanimljiv način su učili o običajima i životu Zagorja u prošlosti. Učenici su upoznali kajkavski kao jezik Hrvatskog zagorja. Uočili su promjene u prirodi i izgled brežuljkastog kraja. Uz sve to su razvijali sportski duh i ljubav prema zavičaju.

objavio: Igor Matijašić  datum: 18. 10. 2019. 12:50

Krasno je bilo u Krasnom

Učenici sedmih razreda posjetili su jedno od naših najviših planinskih naselja (800 m nadmorske visine) mjesto Krasno, u Parku prirode Velebit, na rubu Nacionalnog parka Sjeverni Velebit. Prvo odredište bila je Kuća Velebita, informativni i edukacijski centar za posjetitelje Nacionalnog Parka. Šetnjom kroz četiri kata saznali smo više o klimi, vrstama i staništima, kulturnoj baštini, geologiji i podzemlju Sjevernog Velebita.

Kao posebna osobitost Parka istaknute su duboke jame (u strogom rezervatu Hajdučki i Rožanski kukovi nalazi se Lukina jama, najdublja jama u Hrvatskoj, -1431 m) stoga je posebno zanimljivo bilo spustiti se u jamu kroz poseban "lift". Sve čari bure osjetili smo čekajući ulazak u Šumarski muzej (srećom kratko), prvi takve vrste u Hrvatskoj. Šumari Krasno smatraju kolijevkom hrvatskog šumarstva jer se ovdje nalazi najstarija šumarija osnovana daleke 1765. godine, a 2005. otvoren je Šumarski muzej.

objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 10. 2019. 07:22

Od rudnika do greblice

Posjetili smo Pekarnicu Nikl, pogledali demonstraciju izrade rudarske greblice, probali mijesiti tijesto, degustirali poznatu greblicu sa sirom. Posjetili smo i mlin uz sam potok te vidjeli demonstraciju rada mlina.

Poučnom stazom popeli smo se iz centra Ruda do Rudnika sv. Barbare. Uz stručno vodstvo, s kacigama na glavi, prethodno podijeljeni u manje grupe, uputili smo se u razgledavanje rudnika. Saznali otkad postoje rudnici u Rudama, koja se ruda iskopavala, kako su rudari živjeli, koja im je zaštitnica, tko su bili mali Bergmani…

Po izlasku iz rudnika pokušali smo (a neki i uspjeli!) hodati na štulama. Izvanučioničnu nastavu završili smo u centru Ruda na sportskom igralištu na kojem su naizmjenično dječaci i djevojčice igrali nogomet.

učiteljica Valentina Mahović

objavio: Igor Matijašić  datum: 5. 10. 2019. 21:03

Orijenatacija pomoću znakova u prirodi

Organiziranim prijevozom u dva autobusa krenuli smo u 8.30 ispred škole. Šetnjom kroz šumu ponovili smo obilježja prirode u jesen i orijentirali se pomoću znakova u prirodi. Kod PD Glavica odredili smo glavne i sporedne strane svijeta, stajalište i obzor. Posjetili smo špilju Veternicu ulascima u grupama uz stručno vodstvo. Nakon ručka i slobodnog vremena za igru, krenuli smo prema autobusima. Pred školu smo stigli u 15.45.

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 10. 2019. 12:16

Mladi čuvari prirode

Učenici četvrtih razreda posjetili su našu PŠ Novo Selo. Tamo su ih dočekale 3 učenice, njihov učitelj i teta kuharica. Nakon upoznavanja i razgledavanja okolice škole svi zajedno krenuli smo prema Budinjaku.

U Eko-centru Budinjak  učenici su sudjelovali u edukativnom programu „Mladi čuvar prirode“ .U prvom dijelu radionice Potraga za blagom, uz vodstvo stručnih suradnika učenici su izrađivali sunčane satove pritom ponavljajući sadržaje orijentacije u prirodi. Drugi dio radionice odvijao se na terenu, tj. šumi i livadi gdje su se učenici pomoću karte, kompasa, znakova u prirodi i uputa orijentirali dok nisu pronašli kovčeg s blagom.

objavio: Igor Matijašić  datum: 1. 10. 2019. 20:30

Hrvatski olimpijski dan u Samoboru

Učenici drugih razreda (zajedno sa svojim razrednicama) sudjelovali su u obilježavanju Hrvatskog olimpijskog dana. Na sportskim terenima kod OŠ Bogumila Tonija u Samoboru dominirale su bijele majice, a učenicima su se predstavili klubovi i sportske udruge koje djeluju na području našega grada.

Još jednom su istaknute sve prednosti bavljenja sportom, a organizatorima je na ruku išlo i vrijeme - prekrasan sunčan dan idealno se uklopio u prezentaciju mnogobrojnih sportskih aktivnosti: rukometa, karatea, gimnastike, juda...

objavio: Igor Matijašić  datum: 15. 9. 2019. 09:03
» Arhiva naših vijesti

Društvene mreže

Fotografija tjedna

Sretno, osmaši!

Anketa (mala)
Putuješ li pod ljetnim praznicima na more?

Ispis statistike od 1. 1. 2015.